marți, 25 mai 2010

Muzeul Brukenthal - Sibiu



In micul nostru concediu ne-am facut putin timp sa vizitam o parte din Muzeul Brukenthal din Sibiu. Doar o parte, pentru ca am avut la dispozitie mai putin de o ora pana la inchidere. Eu am mai fost la acest muzeu in vremurile studentiei si marturisesc ca mi se pare unul dintre cele mai frumoase si mai bine organizate muzee din tara, din punct de vedere al cladirii, al obiectelor de arta si al vernisajelor.
Noi am vizitat acum doar galeria de arta romaneasca. Dar este de o nemaipomenita incantare, deoarece sunt expuse tablouri precum carele cu boi ale lui Grigorescu, florile lui Luchian sau portretele lui Tonitza. N-as putea sa spun care pictura o prefer. Toate, de fapt. Asa o explozie minunata de culori percepute diferit de fiecare artist in parte, expusa cronologic, ca sa recunosti exact evolutia picturii romanesti, iti ofera intr-adevar o relaxare extraordinara. Si daca acest lucru se imbina cu mandria ca acesti pictori sa fie ai tarii tale, inseamna ca vizita de mai putin de-o ora a fost chiar o reusita.
Va mai recomand, daca treceti pe langa Avrig sa va abateti prin oras si sa vizitati si Palatul de Vara al lui Samuel Brukenthal. Sau, ma rog, ce a mai ramas din el. Noi am fost anul trecut. Si am incercat sa lasam in urma toata supararea pentru paragina in care a fost lasat si incet, incet am reusit sa deslusim frumusetile de mult uitate ale gradinii palatului.


Pentru mai multe detalii:
http://www.brukenthal.org/ro/anlage_struktur.php

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu