marți, 28 septembrie 2010

Florile din Parlamentul Romaniei

Doua chestiuni foarte importante pentru inceput:
1. Sa nu credeti ca vorbesc cumva la figurat. Nu, nu... chiar ma refer la florile din Parlamentul Romaniei. 
2. Sa nu credeti ca nu-mi plac florile. Dimpotriva, imi plac toate florile, de orice fel, doar sa fie cat mai colorate.

Si sa trecem la subiect. 

Nu ma uit eu prea mult la televizor. Mai prind asa, dimineata, niste stiri. Dar cum in ultimul timp ne sunt prezentate show-urile de la Senat si Camera Deputatilor, n-am putut sa nu observ acest detaliu, care pare de o importanta infima, daca nu stim sa privim dincolo de aparente.

Eu am tot vazut acolo niste aranjamente florale de invidiat. Dar ce flori.. Sa nu credeti ca ar fi flori de camp de pe plaiurile Romaniei. Imi par toate flori scumpe, de sera sau de import, ca doar dragii nostri reprezentanti ai poporului roman merita ce-i mai bun si mai frumos.

Haideti sa fim seriosi. La ce le trebuie aranjamente de flori acolo??? Sa le mai veseleasca din cand in cand privirea plictisita de atata munca. Ha, ha... Se veselesc ei cu filmulete, meciuri... si nu mai continui enumeratia caci risc sa devin vulgara.

Ma intorc la flori. Adica la florile din Parlamentul Romaniei.
Sunt foarte frumoase, dar sunt oare utile?
Am analizat: in primul rand toate aranjamentele costa. De la firul de floare si verdeata pana la vase si apa toate costa. Cu cat este aranajamentul mai luxos cu atat costa mai mult. Sa inmultim costul cu n = numarul de aranjamente si ne apuca plansul. 
Tocmai au taiat salariile bugetarilor. Nu ma refer aici la bugetarii nesimtiti. Ci la cei care si-au dedicat o mare parte din viata acestei tari. Cum ar fi de exemplu dascalii. A se observa ca nu folosesc alt cuvant, decat acesta: dascali. Pentru ca doar ei, in toata puterea cuvantului, au incercat sa ne cultive. Si n-a contat acum toata truda lor. Oricum aveau salarii mici. Reducerea a fost o suma mica, dar importanta pentru ei, si sunt sigura ca tot mica este in comparatie cu suma data pe aceste aranjamente florale.

Deci inca o data ne convingem ca suntem niste idioti ca am ales niste idioti, care in loc sa faca ceva bine arunca banii pe flori. Si sa nu uit, calculul meu trebuie inmultit din nou cu n = pila pe care o are furnizorul la responsabilul cu achizitiile de la Parlament. Cu cat pila este mai mare, de atatea ori creste si costul.

Sau, am putea sa fim optimisti si plini de speranta. Adica sa credem cu tarie, ca florile sunt puse acolo de un domn mai destept decat altii. Care a vrut sa le arate alesilor cat de trecatoare sunt florile. Si la fel sunt si oamenii, trecatori ca florile prin iarba timpului. Dar cine se mai gandeste la asa ceva cand in joc este bunastarea lor si nu a tarii?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu